Announcement

Collapse
No announcement yet.

Washing machine smokes, melted component - Indesit, Procond Elettronica 411612430

Collapse

Forum Top GA Ad Widget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Washing machine smokes, melted component - Indesit, Procond Elettronica 411612430

    Washer / washing machine: Indesit WIL-145 (WIL145)


    Problem: Component Procond Elettronica 411612430 electrical interference filter melted and caused the white contact that fits into it to do the same. Noticed as a smoke came after wash and immediately cut the power to the unit. On repowering, noticed the LEDs in the front display flickered, not a good sign. Decided to investigate.


    Likely cause: Old or faulty component (6 years since I purchased the machine?) and potentially I had been washing a too demanding wash, with too much clothes, a down snowboarding jacket among other. This may have caused the component to pull too many watts, thus overheating it.


    Solution: Found item 147028 at wwwDOThgt24DOTde, cost me 77 EUR incl. freight to be shipped to Denmark. Note, the item image is not correct, but check the exact specs (search for your washer model number in the item description). On reception I found this is exactly the needed component: Procond Elettronica 411612430.
    German help, go to Startseite (homepage) » Ersatzteilshop » Waschmaschinen » Entstörkondensatoren » Indesit and find item 147028 Entstörkondensator m. Netzkabel.


    Very easy to take out the old filter and put in the new (top back right of the washer, need of course the top plate off). Plugged the semi-burned white contact back in after checking the metal contact inside is OK. And voila, washer works again. No more smoke or smell and 5 washes done.


    Hope this helps others! And now in Danish:



    Vaskemaskine: Indesit WIL-145 (WIL145)


    Problem: Komponent Procond Elettronica 411612430 elektrisk interferens filter smeltede og forårsagede at den hvide kontakt, der passer ind i filteret også smeltede. Bemærkede en røg kom efter vask og straks afbrød jeg strømmen til maskine. Senere prøvede jeg at slutte til igen, og bemærkede LEDs i frontdisplayet blinkede, ikke et godt tegn. Besluttede at undersøge det.


    Sandsynlig årsag: Gammel eller defekt komponent (6 år siden jeg købte maskinen?) og potentielt havde jeg vasket en for krævende vask, med alt for meget tøj, bl.a. en snowboard jakke med dun. Dette kan have forårsaget komponenten til at trække for mange watt, og dermed overophede.


    Løsning: Fandt vare 147028 på wwwDOThgt24DOTde, kostede mig 77 EUR incl. fragt til Danmark. Bemærk, det varebilledet er ikke korrekt, men tjek de præcise specs (søg efter din vaskemaskines modelnummer i beskrivelsen af ​​varen). Ved modtagelsen kan jeg bekræfte at dette er præcis den nødvendige komponent: Procond Elettronica 411612430.
    Tysk hjælp, skal du gå til Startseite (hjemmeside) »Ersatzteilshop» Waschmaschinen »Entstörkondensatoren» Indesit og finde vare 147028 Entstörkondensator m. Netzkabel.


    Det var meget let at tage det gamle filter ud (én skrue) og sætte det nye i(øverst tilbage til højre i vaskemaskinen, toppladen skal naturligvis af). Satte den semi-brændte hvid kontakt i igen efter kontrol af at metalkontakterne indeni er OK. Og voila, vaskemaskinen virker igen. Ikke mere røg eller lugt og 5 vaske kørt uden problemer.


    Håber det hjælper dig også!
Working...
X
=